Menu

 
 
 
 
Best view 1152 x 864 ( +F11 )
Bookmark and 
 Share web counter
Visits
counter
Visitors
--- UNDER CONSTRUCTION ---

Alex News

ALWAYS ON TOP ( Scroll down for recent postings )

===
PAM ! Pam-para,pam-pam ! PAM ! PAM !
 

Oct 13, 2009

Shtreimel tax !...

The mother of all Shtreimels !The mother of all Shtreimels !...


Shtreimel Tax
d x 3.14 x h x 100 IS

(In Cm)

פורסם ב - 06:59 14/04/09 עדכון אחרון - 07:09 14/04/09
יעקב ליצמן ל"הארץ": אני בא כדי לזעזע את מערכת הבריאות
מאת רן רזניק
סגן שר הבריאות הנכנס אומר כי בכוונתו לשים קץ לשלטון משרד האוצר במשרד הבריאות ולהקטין את "הבירוקרטיה הנוראה" במערכת







סגן שר הבריאות החדש, ח"כ יעקב ליצמן, אומר בראיון ל"הארץ" כי הוא מתכוון "לזעזע את המערכת". כדי לעשות זאת, מחזיק ליצמן באמתחתו שורה של תוכניות במטרה להביא לשיפור משמעותי בשירות הרפואי שמקבלים כל אזרחי המדינה, ולהקטין את "הבירוקרטיה הנוראה" שקיימת לדבריו בבתי חולים וקופת חולים.
ליצמן אמר אתמול ל"הארץ" כי התוכניות שלו למערכת הבריאות כוללות: עבודת מומחים בכירים בכל שעות התורנות בסופי השבוע ובלילות (במקום רק מתמחים), הורדה משמעותית במחירי התרופות ובתשלומים שגובות קופות החולים, חידוש פעולת שירותי הרפואה הפרטיים (שר"פ), במסגרתם יוכל חולה לבחור תמורת תשלום את הרופא שיטפל בו בכל בתי החולים הציבוריים. לסעיף האחרון יש גם סייגים: רק בליווי מנגוני פיקוח ובקרה, ובתנאי שגם חולים עניים יטופלו בשר"פ ללא תשלום על חשבון הרופאים.


ליצמן מתכנן גם להקים חדרי מיון קדמיים ביישובים מרוחקים בצפון ובדרום, וכן להחזיר את השליטה במערכת הבריאות למשרד הבריאות במקום משרד
האוצר ש"הרגיש שהוא שולט במשרד הבריאות". בנוסף, הבטיח ליצמן שלא ייתן לעשות קיצוצים נוספים בתקציב משרד הבריאות (בתקציב 2009-2010), וכי כבר נקבעה לו פגישה בנושא עם ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו.
חלק מהתוכניות יצריכו עימות חזיתי עם גופים מרכזיים במערכת הבריאות (כמו חברות התרופות וקופות החולים) ועם ארגוני הרופאים שעשוים לדרוש תוספות שכר גבוהות בעבור שינוי שעות העבודה של הבכירים שבהם.
פרטי תוכנית ליצמן
אחד הנושאים החשובים בעיני ליצמן, הוא שינוי דרסטי בסדרי ודפוסי העבודה של הרופאים. כיום, בשעות התורנות מופקדים על מרבית המחלקות בכל בתי החולים בארץ רופאים מתמחים בלבד. הרופאים המומחים הבכירים מוזעקים מביתם רק בעת הצורך. שעות התורנות מקיפות יותר ממחצית שעות הפעילות הרפואית: כל יום מ-16:00 עד למחרת ב-08:00, וכן כל סופי השבוע והחגים.
לדברי ליצמן, הגיעו אליו תלונות ומידע כי יש מקרים בהם חולים מאושפזים בסוף השבוע ולא נבדקים על ידי רופא בכיר, אלא רק לאחר 24-48 שעות. לדבריו: "הם לא תמיד מטופלים כראוי". ליצמן הדגיש כי יש בארץ "רופאים מצוינים", אבל הטיפול בחולים שהגיעו בשעות התורנות מתחיל לדבריו רק ביום ראשון בבוקר, אחרי שהחולים שכבו כל השישי-שבת ללא טיפול רפואי מספיק.
ליצמן הוסיף כי הוא מתכוון לפעול גם לקיצור שעות העבודה הרצופה של הרופאים המתמחים, הנאלצים לעבוד שעות ארוכות מאוד, דבר הפוגע בעירנותם ובאיכות הטיפול. עם זאת, ליצמן הבהיר כי את השינויים בעבודת הרופאים המומחים והמתמחים הוא מבקש לעשות ב"הסכמה ולא בכפייה". כלומר, בשיתוף הגורמים המעורבים בנושא ובראשם ההסתדרות הרפואית.
גם במחירי התרופות היקרות ליצמן מבטיח לטפל. לדבריו, הוא מתכוון לפעול להוזלה משמעותית של מחירי התרופות בארץ, מאחר וישנם אזרחים רבים, שאינם יכולים לרכוש תרופות. בין אם הכלולות בסל שירותי הבריאות ובין אם לא. יש אנשים שמגיעים אל "מתחת לקו העוני" כשהם נאלצים לממן תרופות חיוניות יקרות", הסביר ליצמן, שיודע שלא מדובר במשימה קלה כי "יש הרבה אינטרסים בדרך".
בכוונתו להקים ועדה מקצועית שתמליץ על דרכים להוזלת מחירי התרופות והורדה בתשלומים שגובות קופות החולים (תשלומי "השתתפות עצמית" בעבור ביקור אצל רופא, והשתתפות בעלות התרופות). ליצמן מודע לכך שהתוכנית שלו עשויה להיות כרוכה ב"מאבק גדול" עם חברות התרופות וקופות החולים (המסרבות לדווח למשרד הבריאות על המחירים של התרופות בפועל במסגרת ההסכמים המסחריים שלהן), לכן הוא ינסה לעשות זאת לדבריו ב"הסכמה".
תוכניות אחרת שנויה במחלוקת של ליצמן, היא להפעיל שירותי רפואה פרטיים (שר"פ) בכל בתי החולים הציבוריים, כדוגמת השר"פ הפועל מאז שנות ה-50 בבתי החולים בירושלים. במסגרת שירות זה, יוכלו חולים לבחור את הרופא שלהם בבית חולים ציבורי תמורת תשלום. למעט בבתי החולים בירושלים, כיום שירותי השר"פ אינם חוקיים בבתי החולים הממשלתיים ובבתי החולים של קופת חולים כללית. בשנים האחרונות התקיימו בנושא זה דיונים ציבוריים ומשפטיים נוקבים, בנוגעים לשאלות המוסריות, החברתיות והרפואיות של הפעלת שר"פ במערכת ציבורית שאמורה לטפל באופן שוויוני בכל חולה.
ליצמן הדגיש שהתנאי להפעלת שר"פ, יהיה שעל כל חולה שיטופל אצלו, יתחייב כל רופא לטפל במסגרת השר"פ גם בחולה עני ללא כל תשלום. עלות הטיפול בנזקקים תמומן על ידי בית החולים והרופא. כך, לדעת ליצמן, ניתן יהיה לפתור את אחת הסכנות הכרוכות בהפעלת שר"פ: פגיעה רפואית ומוסרית בשכבות העניות.
על המחסור ההולך והמחריף במיטות האשפוז בבתי החולים בארץ, אמר ליצמן כי הוא תומך, כידוע, בפתיחת בית חולים באשדוד וכן בהרחבת בית החולים "סורוקה" בבאר שבע. בנוסף אמר שיפעל להקמת חדרי מיון קדמיים ביישובים מרוחקים בנגב ובגליל.
מינויו של ליצמן לווה בטענות קשות של ההסתדרות הרפואית וכן בכירי המערכת הרפואית, על כי מינוי של סגן שר, בניגוד לשר במשרה מלאה, יפגע קשה בתפקוד משרד הבריאות ויגביר עוד יותר את שליטת משרד האוצר בפקידי משרד הבריאות. בשבוע שעבר, הגישה ההסתדרות הרפואית עתירה לבג"ץ בנושא נגד ראש הממשלה החדש נתניהו.
ליצמן מכנה את הטענות "מגוחכות". עם כל הצניעות, הניסיון שלי כיו"ר ועדת הכספים בכנסת מאפיל על שר חדש שבא למערכת, ואני לא רוצה לנקוב בשמות, אמר. יש לי הבנות בעל פה עם ראש הממשלה שהוא יחתום על הנושאים שצריך לקדם במערכת הבריאות, כבר קיבלתי זימון לישיבת הממשלה שתדון בתקציבי המשרדים והעובדה שראש הממשלה הוא גם שר הבריאות תעזור לי להגיע להבנה עם משרד האוצר - הוסיף ליצמן. יש לי הכוח הפוליטי להוביל את משרד הבריאות, סיכם, ו"אני מתכוון להעמיד משרד בריאות בריא וחזק".
--------------------------------------------------------------------------------
פורסם ב - 23:50 23/04/09 עדכון אחרון - 23:56 23/04/09
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: להטיל מס של שקל אחד על כל חבילת סיגריות
מאת רן רזניק
ליצמן מצהיר כי מס זה בהיקף מכירות הסיגריות הנוכחי יכול להוסיף לקופת המדינה למעלה מ-300 מיליון שקלים בשנה להעביר סכום זה לסדנאות גמילה מעישון ולהגברת המודעות לנזקי עישון




סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, פנה היום (חמישי) לשר האוצר יובל שטייניץ בבקשה להטיל מס חדש בסך שקל אחד על כל חפיסת סיגריות. לדברי ליצמן, היטל כזה, בהיקף מכירות הסיגריות הנוכחי, יכול להוסיף לקופת המדינה למעלה מ-300 מיליון שקלים בשנה. ליצמן מציע להעביר סכום זה לסדנאות גמילה מעישון, להגברת המודעות לנזקי עישון, וכן למימון סיוע רפואי לאוכלוסיה בשני העשירונים הנמוכים.
על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, המתבססים על הערכות משרד הבריאות, עישון גורם למותם של כעשרת אלפים ישראלים מדי שנה במחלות סרטן, מחלות ריאה, מחלות לב, מחלות כלי דם, מחלות נשימה ועוד. האגודה הודיעה היום כי היא מברכת את פנייתו של ליצמן וכי בקשתו תואמת את הצעדים שדורשת אמנת ארגון הבריאות העולמי לפיקוח על הטבק, שישראל חתומה עליה מאז 2005.
בפנייה של ראשי האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו ופרופ' אליעזר רובינזון, לראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת אפריל, מיד לאחר השבעת הממשלה, הם כתבו לו כי "העישון גובה מספר קורבנות רב יותר מתאונות הדרכים, מלחמות, רציחות, התמכרות לסמים ולאלכוהול גם יחד, אולם היקף הנזק העצום שהוא גורם לא נתפס על ידי קובעי המדיניות בצורה מספקת. אלפי בני נוער מתחילים לעשן בכל שנה בישראל. ה"בחירה" שלהם - כבר הוכח במחקרים - היא התמכרות בפועל, שתשפיע על כל שנות חייהם: איכות החיים שלהם, עליה משמעותית בסיכון שלהם לחלות וקיצור משמעותי של תוחלת החיים שלהם, בכעשר שנים בממוצע. המרוויחים היחידים מתעשיה זו, המייצרת תחלואה ומוות, הן חברות הסיגריות."
עוד כתבה האגודה לרה"מ נתניהו כי "בישראל עדיין מותר לפרסם מוצרי טבק בעיתונים, חפיסות סיגריות מוצבות במקום בולט במרכולים ו'פיצוציות', חברות סיגריות פונות לבני נוער באמצעות מתן חסות למופעים פופולריים וחוק איסור עישון במקומות ציבוריים אינו נאכף כנדרש. על הממשלה לבצע את תפקידה ולחסוך חיים של אלפי ישראלים מדי שנה!".
עוד ציינה האגודה כי "נשיא ארצות-הברית ברק אובמה, בחר להתייחס לבעיית העישון ומשמעותה, כולל זו האישית שלו, בכל ראיונותיו בכלי התקשורת, כבר בימי כהונתו הראשונים. הוא אף הכריז על הפיכת הבית הלבן לבית נקי מעישון ובכך נתן דוגמה לעשרות מיליוני בני אדם. אך יותר מכך - ההכרזות כבר הפכו למעשים. הממשל בארה"ב העלה משמעותית את מס הקניה הפדרלי על סיגריות...בסכום שנוסף לכלכלה האמריקאית, ימומן ביטוח רפואי לילדים."



Bookmark and Share

No comments: