Menu

 
 
 
 
Best view 1152 x 864 ( +F11 )
Bookmark and 
 Share web counter
Visits
counter
Visitors
--- UNDER CONSTRUCTION ---

Alex News

ALWAYS ON TOP ( Scroll down for recent postings )

===
PAM ! Pam-para,pam-pam ! PAM ! PAM !
 

Sep 24, 2009

Memorial at Latrun

טקס לזכרם של חללי השריון – בסימן אחדות

בצעד חריג החליט קצין שריון ראשי להזמין לטקס את בני משפחות החללים שנהרגו מירי בשוגג של טנקים בעת מבצע עופרת יצוקה בעזה

אמיר בוחבוט | 24/9/2009 0:22


כמדי שנה, ערך אמש (ד') צה"ל את טקס הזיכרון לחללי חיל השריון בבסיס לטרון. בצעד חריג, החליט השנה קצין שריון ראשי, תת אלוף יחזקאל אגאי, להזמין לטקס את בני משפחות החללים שנהרגו במבצע עופרת יצוקה לאחר שטנקים של צה"ל ירו בהם בשוגג. "ערב זה עומד בסימן אחדות ולכידות", אמר תת אלוף אגאי בטקס.


טקס זיכרון לחיילי השיריון בלטרון
טקס זיכרון לחיילי השיריון בלטרון צילום: אמיר מאירי

בנוסף, לאגאי, בטקס השתתפו גם סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי ומפקד זרוע היבשה, האלוף סמי תורג'מן.

אגאי אמר במעמד המשפחות השכולות וקצינים בכירים כי מבצע עופרת יצוקה סימן, מעבר להישגים המבצעיים, סוג של תיקון בצה"ל ובחברה הישראלית.

"בצה"ל מצא הדבר ביטוי ביישום איכותי ואפקטיבי של לקחי מלחמת לבנון השנייה, שהופגנו ברמה ברמה המקצועית בתחושת המסוגלות הגבוהה, נחישות, דבקות במשימה וגילויי אחווה ורעות בין הלוחמים של כלל הכוחות השותפים במבצע", אמר. "כך גם שדרת הפיקוד אשר הובילה מלפנים הפגינה מקצועיות דוגמה אישית ואומץ לב המצופים ממפקדים לוחמים.
"נדמה לי שנפל דבר גם בחברה הישראלית. אותה חברה שבדרך כלל נתפסת כחוששת מלהפגין סנטימנטליות, שנדמה שפשט בה נגע הציניות, שערכי הקולקטיב כבר לא מדברים אליה, הפגינה חום, רגש והתעלות רוח שזמן רב לא היתה במקומותינו. ראינו אותה בביקור בבתי החולים, זרים שלא הפסיקו לחבק את הפצועים, במשלוחים לחיילים, במתנדבים בשטחי הכינוס ובאירוע מיוחד, אירוע קשה, מעצב ומכונן כאחד, אותו אני מבקש לחלוק עמכם".

"המשפחות בקהל הראו היכן לכידות הופכת מהלכה למעשה"

קצין שריון ראשי הזכיר את המקרה בו פגעו בשוגג פגזי טנקים במבנים בהם שהו כוחותינו מגולני והצנחנים.

"כתוצאה מהפגיעה נהרגו רב סרן דגן ורטמן, סרן יוני נתנאל, סמל ראשון איתי שטרן, ורב טוראי יוסף מועדי", אמר אגאי. בחרתי לזכור את הבנים, ובאופן חריג לימי זיכרון, דווקא בגלל המשפחות הנמצאות איתנו היום בקהל, אשר במעשיהן הראו לנו היכן אחדות ולכידות הופכות מהלכה למעשה".

אגאי הוסיף: "משפחות יקרות אלו, אשר נגעו בתחתית שאול הכאב והאובדן, הראו שדווקא שם, בעומקים שבהם זורם העצב, במקום בו נסדקות אמונות, נמצאים גם אומץ הלב ושאר הרוח והחומרים מהם עשויה התקווה".


קצין שריון ראשי בחר לצטט מפיו של הרב עמוס נתנאל, אביו של יוני שנהרג בתקרית: "'יוני מת על קידוש השם, בזמן שמן השמיים ייעדו לו זאת. אתם הייתם המלאכים הטהורים להוציא זאת לפועל. טוב לנו שידכם הטהורה היא זו שפגעה בו ולא יד אויב טמאה. בואו אלינו בשוך הקרבות על מנת שנוכל לחבק אתכם חזק ולספר לכם כמה אנו אוהבים אתכם'.

"רוח אמירה זו הייתה משותפת לארבעת המשפחות כל אחת בדרכה שלה. ואני מכאן, בשם צה"ל וחיל השריון, מרכין ראש ומודה על הזכות לכבד אתכם ואת זכר הבנים ולהוקיר אתכם על שהוריתם לנו פרק מפואר נוסך במורשת צה"ל ועם ישראל שראשיתו רוח ובסופו רוח".



Bookmark and Share

No comments: