Menu

 
 
 
 
Best view 1152 x 864 ( +F11 )
Bookmark and 
 Share web counter
Visits
counter
Visitors
--- UNDER CONSTRUCTION ---

Alex News

ALWAYS ON TOP ( Scroll down for recent postings )

===
PAM ! Pam-para,pam-pam ! PAM ! PAM !
 

May 6, 2010

Dershovic Vs. Goldston


Judge Goldstone's dark past

פרופ' דרשוביץ משווה את גולדסטון למנגלה

"אשווה בשמחה את המוסר הישראלי למוסר של ריצ'ארד גולדסטון. אנשים רבים אומרים 'אנחנו רק ממלאים אחר חוקים', זה מה שמנגלה אמר להגנתו, זה מה שהוא אמר בגרמניה הנאצית - אנחנו ממלאים אחר חוקים". הראיון המלא ישודר בפגוש את העיתונות בשבת

דנה ויס | חדשות 2 | פורסם 06/05/10 20:32

דרשוביץ נגד גולדסטון
אתמול נחשף כי האיש שחיבר את דוח הביקורת שהאשים את ישראל בפשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה" הוא אותו אדם שהיה שופט בבית הדין לערעורים בתקופת האפרטהייד בדרום אפריקה, אכף חוקים גזעניים, גזר עונשי מלקות ודן לתלייה עשרות שחורים.
הערב תוקף אותו בחריפות יוצאת דופן פרופ' אלן דרשוביץ, שהיה בעבר חברו. דרשוביץ' הוא פרקליט אמריקאי בכיר והוא נחשב לסניגור מספר 1 של ישראל. פרופ' דרשוביץ' היה מועמד של ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, אך הוא דחה בנימוס את ההצעה.
"אשווה בשמחה את המוסר הישראלי למוסר של ריצ'ארד גולדסטון. אנשים רבים אומרים 'אנחנו רק ממלאים אחר חוקים', זה מה שמנגלה אמר להגנתו, זה מה שהוא אמר בגרמניה הנאצית - אנחנו ממלאים אחר חוקים", אמר בראיון לדנה ויס.
דרשוביץ המשיך ואמר, כי "כשאתה במדינת אפרטהייד, כמו דרום אפריקה, אתה לא ממלא אחר חוקים, אתה לא מאשר הלקאה והצלפה באפריקנים שחורים – זה לא מוסרי. זה פסול. גולדסטון היה צריך לעזוב את עבודתו".
"כאשר שופט אפרטהייד שמורה על הוצאה להורג של אנשים חפים מפשע אומר – אני רק ממלא אחר החוק, זה מעלה זיכרונות נוראיים מהעבר שלנו", סיכם פרופ' דרשוביץ'. הראיון המלא ישודר בתכניתנו "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס בשבת ב-17:00 .

גולדסטון גזר מוות ומלקות על 28 שחורים

שופט ריצ'רד גולדסטון, שמונה לבדוק את "פשעי המלחמה" כביכול של צה"ל ואת הפרות זכויות האדם שביצעה ישראל, גזר בעבר גזר דין מוות על לא פחות מ-28 נאשמים שחורים שערערו על הפללתם ברצח. גולדסטון מתח ביקורת חריפה על מדינות המתירות הוצאה להורג של נאשמים, אבל בעת שכיהן כשופט בדרום אפריקה בשנות ה-80 וה-90 הוא דווקא הביע תמיכה במדיניות זו. באחד מפסקי הדין כתב השופט כי "הגרדום הוא העונש היחידי שעשוי להרתיע רוצחים".

יתרה מזאת, גולדסטון אף גזר עונש מלקות על ארבעה שחורים שהורשעו בפשעי אלימות, עונש שעבר מן העולם במדינות מתוקנות. גולדסטון טוען בתגובה כי מאז ומתמיד הוא היה נגד מתן עונש מוות אך בתקופת האפרטהייד היה עליו לכבד את חוקי המדינה, וסיפר כי מעולם לא הפלה נאשמים שחורים אף שלעיתים נאלץ לקיים חוקים שהתנגד להם מוסרית. "מאז ומעולם הייתי מחויב לשמירה על שוויון ואי-אפליה כמו גם על החוק", אמר גולדסטון, "לעתים שני העקרונות האלה התנגשו בדרכים מורכבות מאד".

לעומת העונשים הרבים והחמורים שהטיל גולדסטון על השחורים בדרום אפריקה, הוא דווקא החליט לזכות ארבעה שוטרים שפרצו לביתה של אישה לבנה בחשד שהיא מקיימת יחסי מין עם שחור - מעשה שנחשב אז כפשע חמור בדרום אפריקה. גם לכם זה נשמע כמו אפלייה?

Top
Bookmark and Share

No comments: