Menu

 
 
 
 
Best view 1152 x 864 ( +F11 )
Bookmark and 
 Share web counter
Visits
counter
Visitors
--- UNDER CONSTRUCTION ---

Alex News

ALWAYS ON TOP ( Scroll down for recent postings )

===
PAM ! Pam-para,pam-pam ! PAM ! PAM !
 

Jul 18, 2009

Amnon:- Talk to Me !!

ההתעללות בשיריון: חבלות, דימום - וקשר שתיקה

יום לאחר החשיפה ב-ynet אודות ההתעללות מצד מפקדים בפלוגת שיריון - מתגלים פרטים נוספים בעדויות הלוחמים. אחד מהם סיפר כי האלימות וההשפלה היו טקס קבוע שנשמר בסוד: "כולם ספגו בשקט את המכות". לוחם אחר טוען כי התלוננו בעבר בפני מפקדים בכירים - אך דבר לא נעשה. גם תיעוד תוצאות האלימות נחשף כעת לראשונה: שריטות, צלקות ודימום

חנן גרינברג

פורסם: 18.07.09, 18:50

"כל החיילים עומדים בשורה, מרימים את מדי ה-ב' שלהם גבוה בזמן שהסגל צועק 'נמושות, אפסים, צעירים, אתם לא שווים כלום'. המפקדים בינתיים עוברים ומתחילים לתת מכות, סטירות והצלפות. אלה כאבים עזים ואיומים",

כך סיפר היום (שבת) לוחם שריון שהיה קורבן ל"טקס" המזעזע שנחשף לראשונה ב-ynet. לוחם אחר סיפר כי כבר התלוננו בעבר בפני דרגים גבוהים על המנהג הפרוע - אך איש לא פעל.

כפי שנחשף, קבוצה של 20 חיילים שנקלטו בגדוד שריון בחטיבה 188 עברה מסכת התעללות במסגרת "טקסים", שבמהלכם אנשי הסגל ביצעו בהם מעשים משפילים ואף היכו אותם - בידיעת מפקד הפלוגה. מפקדי החטיבה והאוגדה הגיבו בחריפות לאחר שנודעו להם פרטי הפרשה. כל המעורבים נשלחו לעונשי מאסר ומפקד הפלוגה הודח מתפקידו.

"הטקס" האחרון בגדוד נערך לפני כעשרה ימים ללוחמים שקיבלו דרגת סמל. זמן קצר לאחר האלימות שספגו, תיעדו החיילים את העדות הקשה שנותרה על גופם ואחת התמונות מתפרסמת כעת לראשונה ב-ynet. "אתה לא יכול להגיד שכואב לך, כי אחרת יכאיבו לך עוד יותר", תיאר הלוחם את קשר השתיקה שאפף את הטקס.


העדות המזעזעת להתעללות בגדוד השריון

בעקבות פרסום האירועים בגדוד והטיפול יוצא הדופן של צה"ל נגד המעורבים, התקבלו במערכת ynet תגובות רבות מלוחמים והוריהם על אירועים דומים ביחידות אחרות בצבא. אולם "הטקסים" שהתרחשו באותו גדוד שריון עדיין נראים מהחמורים ביותר בשנים האחרונות - בעוצמתם ובהיקפם.

השפלה, מבוכה ומרמור

בינתיים, התמונה ממשיכה להתבהר - אנשי הסגל הסוררים נהגו לערוך טקס משפיל לחיילים לפחות בשני מקרים: בעת סיום מסלול ההכשרה והעלייה לגדוד - וכן עם קבלת דרגת הסמל. "זה היה ליד המגורים", תיאר הלוחם את מה שאירע לו ולחבריו, "המפקדים פשוט היכו אותנו במשך חצי שעה. אלה היו מכות איומות שצריך לספוג בשקט. אין מי שלא מקבל מכות, כי הם רוצים לראות דם".

לדבריו, אנשי הסגל היכו את החיילים לא רק בידיהם אלא גם באמצעות חפצים, במטרה שהמכות יותירו סימני חבלה על גופם. "לא יכולנו לראות, אבל הרגשנו שהצליפו בנו בכלי כלשהו".

בסוף "הטקס" האחרון נותרו לא פחות מ-20 חיילים עם העדות המזעזעת להתעללות שחוו מידי מפקדיהם: סימנים אדומים על הגב, כאבים עזים בכל חלקי גופם ובעיקר תסכול. הלוחם מספר כי בעת האירוע איש לא העיז לפצות פה, שכן "מי שאומר משהו מצטייר כחלש בפני כל הפלוגה. גם ברור שאף אחד לא יבקש מהמפקדים ללכת לחובש".

קשר השתיקה גרם לרוב חיילי הגדוד לא לספר לאיש על הסבל וההתעללות. אפילו הורים רבים לא יודעים מה עבר על בניהם. "הרגשנו מושפלים, מובכים וממורמרים מהיחס הנבזי", סיפר הלוחם על השיחות עם חבריו לאחר המכות שספג. "(אנשי הסגל) צחקו ולגלגו בזמן שהכו אותנו.

"באותו לילה שמעתי את אנחות הכאב של החברים שלי", שיחזר, "אבל בבוקר אף אחד לא העיז לומר שכואב לו - אבל הפנים אמרו הכל. קשה להאמין שמפקד עושה דבר כזה לחייל שלו". לדבריו, הוא וחבריו ניסו לשכך את הכאב בעצמם ומרחו על גופם משחות שונות, אך דבר לא עזר. "עד היום יש לנו סימנים על הגוף", הוסיף.

"בפעם הקודמת מישהו התלונן - אבל לא עשו כלום"

"הטקס" שנערך לפני עשרה ימים היה השני במספר שחוו הלוחם וחבריו מאז שהתגייסו בנובמבר 2007. לפני שנה הם ספגו מכות דומות מצד המפקדים. "בפעם הקודמת מישהו מהחיילים פנה למפקדים הבכירים, אבל לא עשו כלום", הוא סיפר, "הפעם נראה שטיפלו בזה טוב. המפקדים נעלמו באופן מוזר, לא הסבירו לנו כלום וקיבלנו מפקדים חדשים".

החיילים אמנם לא קיבלו הסבר על השינוי, אך הפעם הגיע הנושא לטיפול של מפקד אוגדת געש ושבעה אני סגל נשלחו לכלא.

ביניהם היה גם מפקד הפלוגה, על אף שהוא עצמו לא לקח חלק בהתעללות. הוא נשלח ל-30 יום במחבוש, הודח מתפקידו וככל הנראה גם יסיים את שירותו בצה"ל.

גורמים צבאיים אמרו כי כאשר נודע על האירוע הוחלט לבדוק אותו עד תום, ללא הנחות ולטפל בחריפות בכל המעורבים בדבר. "אין מקום לדברים כאלה בצה"ל", אמרו. "לא ניתן שדברים כאלה יחזרו על עצמם".

עבור הלוחמים, העובדה שמישהו עצר את הטירוף היתה הקלה גדולה. חלקם מודים כי מאז האירועים הם החלו לתהות שמא הם בכלל רוצים להמשיך לשרת בגדוד. "אני שמח שאנשי הסגל בכלא, כי מה שהם עשו עבר כל גבול. חשוב גם להעביר את המסר הזה הלאה בצבא", סיכם הלוחם החבול.

==========================================


These were terrible blows

Shocking new evidences emerges in affair involving IDF troops abused by commanders

Hanan Greenberg

Shocking new evidence has emerged in connection with an abuse case involving IDF armored corps troops and commanders.

"All the soldiers stood in one row and lifted up their shirts, while the staff was yelling 'cowards, no-goods, you're worth nothing.' The commanders would start beating us, slapping us, and whipping us. The pains were terrible," one abuse victim told Ynet Saturday.

The story, first reported by Ynet on Friday, involved a hazing ceremony where soldiers were beaten by other servicemen, to the point of suffering substantial bruising and scarring. The event, described as extremely violent, was apparently sanctioned by the company commander, though he did not participate in it personally. The commander has since been dismissed.


Troops beaten up by commanders

As it turns out now, squad commanders initiated hazing ceremonies on at least two occasions: At the end of training, and upon receiving sergeant ranks.

"Commanders simply beat us for half an hour," one of the soldiers subjected to the abuse told Ynet. "Those were terrible blows, which had to be sustained silently. Everyone got beaten up, because the commanders wanted to see blood."

According to the soldier, commanders beat up the troops using various objects, in order to leave visible marks on their bodies, as shown in the photograph.

"We couldn't see, but we felt that they were whipping us with some kind of object," he said.

At the end of the last hazing ceremony, 20 soldiers were sporting the shocking evidence of the abuse they suffered: Red marks on their backs, bruises, and sharp pain. However, troops did not dare speak up during the incident, as not to be portrayed as weak, the soldier said.

The conspiracy of silence prompted most abused soldiers to keep the story to themselves; many parents are still unaware of the horrific experiences their sons went through.

"We felt humiliated, embarrassed, and bitter because of this despicable treatment," the abused soldier said. "The staff was laughing and disparaging us while beating us up. That night I heard my friends' sighs of pain, but in the morning nobody dared say they are hurting – yet their faces said it all."

The hazing ceremony, held 10 days ago, was the second one experienced by the soldier and his comrades since they joined the army. Last year they were the victims of similar abuse, he says.

"Last time one of the soldiers approached senior commanders, but nothing was done about it," he said. "This time around it seems they handled it well. The commanders mysteriously disappeared, they didn't explain anything to us, and we got new commanders."

Military officials say that the incident was probed in depth after it came to the army's attention. "There is no room for such things in the IDF. We won't let such things repeat," one officer said


No comments: