Menu

 
 
 
 
Best view 1152 x 864 ( +F11 )
Bookmark and 
 Share web counter
Visits
counter
Visitors
--- UNDER CONSTRUCTION ---

Alex News

ALWAYS ON TOP ( Scroll down for recent postings )

===
PAM ! Pam-para,pam-pam ! PAM ! PAM !
 

Jul 30, 2009

מ"פ 74 הולך הביתה



אלוף פיקוד הצפון הדיח מפקד פלוגה
כרמלה מנשה צרו קשר עם כרמלה מנשה : carmelaelam@gmail.com




תמונת המחשה
Photo: GettyImages
Click to Enlarge Picture :: לחצ/י להגדיל התמונה
בעקבות פרשת ההתעללות שנחשפה בגדוד השיריון, הדיח אלוף פיקוד-הצפון את מפקד הפלוגה מתפקידו. המפקד הנוכחי של הגדוד ומפקדו הקודם קיבלו הערה פיקודית בשל אחריות לארוע. כתבתנו כרמלה מנשה מוסרת כי כל המעורבים בפרשה נשפטו בידי מפקד החטיבה ונגזרו עליהם עונשי מחבוש וריתוק. מקצתם הורחקו מן החטיבה והודחו מתפקידי לחימה.


צה"ל פירק מחזורי ותיקים

מאת: עידן יוסף |



מסתבר שקיים אלבום!..


מפקד הפלוגה הודח ומפקדים קיבלו הערות בעקבות התעללות ב"צעירים" מפקד האוגדה נזף במג"ד 74 ובקודמו בתפקיד
▪ ▪ ▪
שני מחזורים של חיילים ותיקים בפלוגה גדוד 74 של חטיבת השריון 188 פוזרו ושובצו מחדש בחטיבה ובעוצבת געש. זאת בעקבות מעשי ההתעללות וההשפלה שבוצעו בחיילים, בטקס הענקת דרגת סמל.

מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אייל זמיר, החליט לרשום הערה פיקודית לתיקיהם האישיים של מפקד גדוד "סער" הנוכחי וקודמו בתפקיד, בגין אחריותם לאירועים. בהודעת דובר צה"ל מכונים ארועים אלה "חריגים", למרות שמדובר במסורת בת שנים.

בנוסף, הדיח אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, לפני מספר ימים את מפקד הפלוגה מתפקידו. מפקד הפלוגה, קצין בדרגת סרן, נשפט כזכור לשלושים ימי מאסר בפועל על-ידי מפקד האוגדה. החלטת אלוף הפיקוד להדיחו לאלתר מתפקידו כמפקד פלוגה התקבלה לאחר שהוצגו בפניו ממצאי ומסקנות התחקיר, שנערך על-ידי מפקד האוגדה ומפקד החטיבה באירוע חמור זה.

כל המעורבים בפרשת ההתעמרות בחיילים נשפטו על-ידי מפקד החטיבה, מיד עם היוודע המקרה, לעונשי ריתוק ולמחבוש בפועל. חלק מהמעורבים אף הורחקו מהחטיבה והודחו מתפקידי לחימה. מפקד האוגדה הציג את תחקיר האירוע לכלל המפקדים מרמת מפקדי המחלקות בחטיבת השריון ובמספר יחידות נוספות למניעת הישנות אירועים מסוג זה.

בדובר צה"ל הדגישו כי מדובר באירוע חמור אשר נחשף וטופל באופן מיידי על-ידי המפקדים בכלל הרמות, אך לא ציינו כי מדובר במקרים רבים של פקודותבלתי-חוקיות בעליל. "האירוע אינו תואם את ערכי ורוח צה"ל ואת רוחה של החטיבה אשר ללוחמיה הישגים בלתי מבוטלים בחזית הלחימה", נכתב בהודעת הדובר, שהוסיף כי האירוע ממשיך להיחקר על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת.

No comments: