Menu

 
 
 
 
Best view 1152 x 864 ( +F11 )
Bookmark and 
 Share web counter
Visits
counter
Visitors
--- UNDER CONSTRUCTION ---

Alex News

ALWAYS ON TOP ( Scroll down for recent postings )

===
PAM ! Pam-para,pam-pam ! PAM ! PAM !
 

Jul 20, 2009

ISRABLUFF!

14:54 19/07/09
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק ברית הזוגיות לחסרי דת
מאת תומר זרחין

החוק החדש יקנה ל-300 אלף חסרי הדת במדינה זכויות הזהות לזוגות נשואים. שדולת הנשים: אחת מהצעות החוק הגזעניות ביותר

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת חוק ברית הזוגיות לחסרי דת, שגיבש משרד המשפטים. ההצעה, שגובשה כחלק מההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, צפויה להגיע בימים הקרובים לקריאה טרומית בכנסת.

מטרת החוק החדש היא לאפשר לחסרי דת, בני 18 ומעלה, שאינם יכולים להינשא על פי הדין האישי, אפשרות להקים משפחה עם בן זוג שהוא חסר דת במסגרת דומה לנישואין, על ידי מתן מעמד חוקי לחוזה ההתקשרות בין בני הזוג. ההצעה נועדה להתמודד עם חוסר יכולתם של כ-300 אלף חסרי דת בישראל, להקים זוגיות ומשפחה מוכרים בחוק.

על פי המוצע, החוק ייתן תוקף מחייב לברית זוגיות בדרך של חתימה על הסכם ברית זוגיות בין שני חסרי דת ואימותו בפני רשם זוגיות, שימונה על פי החוק, פעולה שתקנה לבני הזוג מעמד רשמי. כדי להבטיח שבני זוג שמבקשים לבוא בברית הזוגיות הם חסרי דת, תועבר הבקשה לרישום זוגיות לכל ראשי בתי הדין הדתיים המוכרים בישראל, כדי לאפשר להם להתנגד לרישום.

החוק המוצע יקנה לבני זוג שנרשמו במרשם הזוגיות את כל הזכויות והחובות שחלים על פי הדין על מי שנישאו, למעט זכויות וחובות שייסודם בדין הדתי. על בני זוג שבאו בברי הזוגיות יוחל האיסור הפלילי של הביגמיה ובתי המשפט לענייני משפחה ידונו במחלוקות שיתגלעו בין בני הזוג.

מכרו את אזרחי ישראל עבור נזיד עדשים קואליציוני

גורמים שונים מביעים ביקורת על ההצעה, בין היתר, בטענה שהחוק המוצע ימנע רפורמה מקיפה בנושא ברית הזוגיות החילונית בישראל. מכון ירושלים לצדק הביע בעקבות פרסום התזכיר הסתייגות מנוסחו וקרא לגיבוש חוק ברית זוגיות מתוקן, שייתן פתרון כולל לאוכלוסיה החילונית בישראל.

בנייר עמדה שהגיש המכון לקראת הדיון היום, נטען שהחוק המוצע אינו נותן פתרון אמיתי לבעיה, בכך שאינו נותן מסלול לבני זוג המבקשים להיות "חופשיים מהחובה לעבור דרך המסלול הדתי ובתי הדין הרבניים על מנת למסד ולהתיר כרצונם קשר חוקי מחייב ביניהם המוכר על ידי המדינה". בנוסף, טוען המכון שהחוק יפלה בין אזרחי המדינה המוגדרים חסרי דת לאזרחים אחרים, בכך שייצור "גטו" של חסרי דת, המופרדים חוקית מאזרחי המדינה האחרים בעלי הדת.

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, אמר בתגובה ש"ממשלת ישראל בוחרת למכור את ציבור העולים ואת יתר אזרחי ישראל לממסד הרבני בעבור נזיד עדשים קואליציוני". לדבריו, הצעת החוק הינה אחיזת עיניים הנותנת פתרון דחוק לפחות מ-4% מן הזוגות הישראלים, שמחזקת את שליטתו של הממסד הרבני בציבור העולים ומעמיקה את בידודם של העולים חסרי הסיווג הדתי בחברה הישראלית.

הבטחותיה של ישראל ביתנו מתנפצות

בשדולת הנשים טענו כי מדובר באחת "מהצעות החוק המפלות, הגזעניות והחשוכות ביותר". עו"ד עידית מילמן, יועצת משפטית בשדולה, אמרה כי "הצעת החוק משאירה את הנישואים והגירושים בשליטה הבלעדית של הרבנות ואינה מאפשרת את הפתרון למצוקתן של מסורבות הגט והעגונות".

ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) אמר כי ההבדל בין הבטחותיה של ישראל ביתנו לפני הבחירות לבין הצעת החוק שאישרה היום הממשלה הוא הבדל של 180 מעלות. "מדובר בהצעת חוק מקוצצת שלא נותנת מענה למרבית הציבור וממחישה כיצד אחת אחרי השניה מתנפצות הבטחותיה של ישראל ביתנו לציבור בוחריה".
בהכנת הידיעה השתתף יובל אזולאי

ברית הזוגיות


No comments: